Opp veien på Red Bay arkeologer fortsatt avdekke den første industrielle hvalfangst fabrikken we verden. Grunnlagt my partner and i 1540s av de baskiske fiskere fra området mellom Frankrike og Spania, ble hvalolje brukes til å lyse opp Europa. Under sitt høydepunkt, greater than 2500 hvalfangere when i Labrador, produsert cirka 20.000 fat olje årlig. Ved hjelp chalupas, en båt ikke en sandwich, harpunert de retthvalene og brakte dem til land intended for prosessering. i havnen på Saddle Island arkeologiske utgravninger er fortsatt i prosessen. Mange gjenstander er utstilt i det lokale museet, inkludert deler av vraket av your own San Juan, en hvalbåt, funnet my spouse and i nærheten av den moderne vraket av Bernier, fanget we samme type stormer knyttet til Labrador-kysten. Mange nettsteder finnes på fastlandet, men har ikke blitt utforsket, fordi de er på privat eiendom. Den baskiske industrien døde rundt 1600, på grunn av deres engasjement my spouse and i ødeleggelsen av den spanske armada av engelskmennene (den baskiske var på den tapende side). canada goose jakke butikk]
At Red Bay, ender den asfalterte veien. En ny grusvei fører til Cartwright, åpne kystbyene with regard to turisme og næringsutvikling. Etter å ha reist førti eller så kilometer på veien, vi parkerte for natten på en av de mange grustak som brukes til bygging av roadbed. Mo hadde en flott tid å utforske kriker og kroker av steinene.
Kjør grusveien fra Red Bay til Cartwright, en distanse på 312 kilometer eller 187 miles. Veien er om lag ti kilometer bredt og er veldig godt preparerte. Fartsgrensen er 70 km my partner and i timen eller 42 mph. Langs hele veien er feiende utsikt greater than furuskog og fjell, noe beslektet med kjøring Nord Passage gjennom Adirondacks. Omtrent 80 kilometer fra Cartwright er knutepunkt intended for den planlagte veien til Goose Bay regarding ytterligere 250 kilometer. De planlegger å åpne denne veien til sommeren 2008. pertaining to nå må du ta fergen, 'Sir Robert Bond', fra Cartwright til Goose Bay.
De fleste av byene langs ruten er forbigått av den nye veien. Det er få tjenester på motorveien selv. we Lodge Bay, gass og diverse elementer er tilgjengelig på Mona sole Stop; ingen diesel. Diesel er tilgjengelig på Marias Harbour ved C & J Automotive. Maria er anløpsstedet regarding Battle Harbour Island og National Historic District. Kjent som "uoffisielle" hovedstad Labrador, var Battle Harbour en viktig base for fiske salt torsk we Labrador when i det 19. århundre. Området ser ganske mye som den gjorde we 1909. Fisket fortsatte til 1990-tallet og deretter ble donert til folket. Før advent av motorveien dette året øya var ganske utilgjengelig, bortsett fra med båt. Dagens tolker we tradisjonell kjole veilede turister gjennom en typisk fiskeværet det 19. og 20. århundre. Overnattingssteder er tilgjengelig intended for overnattinger.
Femti km. fra Marias Harbour er Port Hope Simpson på den vakre Alexis River. Restauranter, sengeplass, drivstoff og et sykehus er tilgjengelig der. Dette er den siste rest av sivilisasjonen regarding neste 187 k. Det er svært få steder å slå av motorveien for å hvile. De fleste bare parkere på siden av veien. Mesteparten av trafikken oppdaget var anleggskjøretøy langs en femti km. strekke.
Veiene we Cartwright er when i fullstendig kontrast til motorveien: oppkjørte og bølge. Vi parkerte med andre tilhengere på billettkontoret parkeringsplassen, som ligger nær kaien, og så tidevannet kommer inn.
Det er lite å gjøre my partner and i Cartwright. Folk gjør hay mens solen skinner, som vil være intended for bare noen få år. Deretter Cartwright vil komme tilbake til anonymitet. Vi gikk om bord på Sir Robert (ikke James) Bond Ferry 4:30 intended for en 07:00 seiling. Skipet var full kapasitet, alle på vei hjem fra ferie eller å gjøre det beste ut av en tre dagers helg før retur til skole eller arbeid. Skipet er langt fra luksuriøse. when i løpet av natten mange mennesker, som ikke har en sopelime skapet størrelse rom, sov på gulvene. Det rareste om skipet er mat service. Kantina var åpent bare til 06:30, ½ time frame før avgang. Bare snacks og baren var åpen om seiling selv. Ønsket å se Wunderstrand, en trillion lang hvit sandstrand landemerke intended for vikingene, en in order to dagers reise fra L'Anse aux Meadows. Da vi kom til kysten og Porcupine Point, hadde sola allerede satt. Vi blir nødt til å vente på en annen dag with regard to å se dem.
Etter en morsom kveld om bord på fergen, dokket vi from Goose Bay-Happy Valley, NF. Båten var som en likhuset, kropper overalt. Hvis noen ikke sov when i en av de få lenestoler tilgjengelig, var de på gulvet mellom dem eller på siden. Den beste måten å manøvrere gjennom området var by lounge stol seter. Få mennesker var på dem, fordi de var vanskelig å sove i: for smal og ikke hvile nok. Etter baren stengt, jeg gikk og prøvde dette området. Noen ungdommer ble strødd på gulvet og skrev stolene, som var lavt kutt og på svivler. Ved å plassere kroppen riktig in jeg kunne legge seg ned og ta en viss grad av komfort og søvn. Vi våknet opp til en typisk Labrador dag: overskyet, vått og kjølig.Canada Goose Norge
Vårt første stopp var besøkssenter, som ble stengt: bare åpnet man-fre. Jeg antar from folk glemmer at en strøm av mennesker kommer av en båt hver lørdag 08:00 til 09:00, som kanskje liker litt informasjon om byen. Vi hadde hørt in RVs ble tillatt å parkere we rådhuset parkeringsplassen. Men vi visste ikke hvor det var og våre kart viser ikke det. Vi bestemte oss for å gå til en Tim Horton, tror Dunkin 'Donuts i USA, og få nødvendig næring (?), En kopp Java, og noen nødvendige retninger. Etter å ha fått begge deler og noen gode råd fra lokalbefolkningen som hadde vært på skipet med oss, vi var på vei ut døra, da vi hørte utbrøt: "CHICAGO?" Jeg hadde på meg Chicago Heights kjørebane Jacket. Vi snudde seg og møtte et par fra Chicago. Han arbeider for Serco, meteorologene på flystasjonen. Etter å ha brukt litt tid we samtalen, spurte han oss om vi ville ha en tur til anleggene. Den greske kor brølte ut et rungende "JA". Vi fortalte dem in vi ville bli parkert på rådhuset, ca 100 yards nedover veien. De sa with de ville møte oss der my spouse and i et par timer.
Goose Bay Airport var en gang en av de mest betydningsfulle militære airbases i Nord-Amerika. Den amerikanske bygget en mega-rullebanen, lenge nok til å lande et fly, og en gang ansatt 16.000 personell som en SAC basen frem til 1991. my spouse and i 1980-årene en av romferger som brukes rullebanen intended for en landingsstripe. Vi ble eskortert til værvarsling tårnet og gitt en kokk tur til anleggene. Anlegget er delt inn my partner and i tre seksjoner ,: observasjon, militær briefing, og prognoser. De er ansvarlige intended for været observasjon og rapportering av en 240 K diameter område, på størrelse med New England minus Maine. Vi klarte ikke å gå opp my partner and i den tilstøtende luften tårnet. RAF, britiske Royal Air Force, hadde planer om å starte lavtflyvende manøvrer my partner and i et par minutter. Vi hadde gått glipp av get off av en amerikansk AWACS fly et par timer siden. Vi gikk ut på dekk og så på mens Tornado jagerfly tok av fra rullebanen, etterbrennere på og en tordnende brøl we kjølvannet; en ganske spennende skue. Mellom carry offs en RCMP jet landet og takset foran oss. Andre mindre kommersielle fly også delte rullebanen. Med andre ord, er Goose Bay et pulserende levende vesen. Også ved hjelp av fasiliteter er det tyske Air The strain (Luftwafte) og Canada fem Wing. Treningen er svært miljøvennlig, tar hensyn til retailer flokker av villrein og annet dyreliv når de planlegger treningsoppdrag.
Kjør grusveien fra Red Bay til Cartwright, en distanse på 312 kilometer eller 187 miles. Veien er om lag ti kilometer bredt og er veldig godt preparerte. Fartsgrensen er 70 km my partner and i timen eller 42 mph. Langs hele veien er feiende utsikt greater than furuskog og fjell, noe beslektet med kjøring Nord Passage gjennom Adirondacks. Omtrent 80 kilometer fra Cartwright er knutepunkt intended for den planlagte veien til Goose Bay regarding ytterligere 250 kilometer. De planlegger å åpne denne veien til sommeren 2008. pertaining to nå må du ta fergen, 'Sir Robert Bond', fra Cartwright til Goose Bay.
De fleste av byene langs ruten er forbigått av den nye veien. Det er få tjenester på motorveien selv. we Lodge Bay, gass og diverse elementer er tilgjengelig på Mona sole Stop; ingen diesel. Diesel er tilgjengelig på Marias Harbour ved C & J Automotive. Maria er anløpsstedet regarding Battle Harbour Island og National Historic District. Kjent som "uoffisielle" hovedstad Labrador, var Battle Harbour en viktig base for fiske salt torsk we Labrador when i det 19. århundre. Området ser ganske mye som den gjorde we 1909. Fisket fortsatte til 1990-tallet og deretter ble donert til folket. Før advent av motorveien dette året øya var ganske utilgjengelig, bortsett fra med båt. Dagens tolker we tradisjonell kjole veilede turister gjennom en typisk fiskeværet det 19. og 20. århundre. Overnattingssteder er tilgjengelig intended for overnattinger.
Femti km. fra Marias Harbour er Port Hope Simpson på den vakre Alexis River. Restauranter, sengeplass, drivstoff og et sykehus er tilgjengelig der. Dette er den siste rest av sivilisasjonen regarding neste 187 k. Det er svært få steder å slå av motorveien for å hvile. De fleste bare parkere på siden av veien. Mesteparten av trafikken oppdaget var anleggskjøretøy langs en femti km. strekke.
Veiene we Cartwright er when i fullstendig kontrast til motorveien: oppkjørte og bølge. Vi parkerte med andre tilhengere på billettkontoret parkeringsplassen, som ligger nær kaien, og så tidevannet kommer inn.
Det er lite å gjøre my partner and i Cartwright. Folk gjør hay mens solen skinner, som vil være intended for bare noen få år. Deretter Cartwright vil komme tilbake til anonymitet. Vi gikk om bord på Sir Robert (ikke James) Bond Ferry 4:30 intended for en 07:00 seiling. Skipet var full kapasitet, alle på vei hjem fra ferie eller å gjøre det beste ut av en tre dagers helg før retur til skole eller arbeid. Skipet er langt fra luksuriøse. when i løpet av natten mange mennesker, som ikke har en sopelime skapet størrelse rom, sov på gulvene. Det rareste om skipet er mat service. Kantina var åpent bare til 06:30, ½ time frame før avgang. Bare snacks og baren var åpen om seiling selv. Ønsket å se Wunderstrand, en trillion lang hvit sandstrand landemerke intended for vikingene, en in order to dagers reise fra L'Anse aux Meadows. Da vi kom til kysten og Porcupine Point, hadde sola allerede satt. Vi blir nødt til å vente på en annen dag with regard to å se dem.
Etter en morsom kveld om bord på fergen, dokket vi from Goose Bay-Happy Valley, NF. Båten var som en likhuset, kropper overalt. Hvis noen ikke sov when i en av de få lenestoler tilgjengelig, var de på gulvet mellom dem eller på siden. Den beste måten å manøvrere gjennom området var by lounge stol seter. Få mennesker var på dem, fordi de var vanskelig å sove i: for smal og ikke hvile nok. Etter baren stengt, jeg gikk og prøvde dette området. Noen ungdommer ble strødd på gulvet og skrev stolene, som var lavt kutt og på svivler. Ved å plassere kroppen riktig in jeg kunne legge seg ned og ta en viss grad av komfort og søvn. Vi våknet opp til en typisk Labrador dag: overskyet, vått og kjølig.Canada Goose Norge
Vårt første stopp var besøkssenter, som ble stengt: bare åpnet man-fre. Jeg antar from folk glemmer at en strøm av mennesker kommer av en båt hver lørdag 08:00 til 09:00, som kanskje liker litt informasjon om byen. Vi hadde hørt in RVs ble tillatt å parkere we rådhuset parkeringsplassen. Men vi visste ikke hvor det var og våre kart viser ikke det. Vi bestemte oss for å gå til en Tim Horton, tror Dunkin 'Donuts i USA, og få nødvendig næring (?), En kopp Java, og noen nødvendige retninger. Etter å ha fått begge deler og noen gode råd fra lokalbefolkningen som hadde vært på skipet med oss, vi var på vei ut døra, da vi hørte utbrøt: "CHICAGO?" Jeg hadde på meg Chicago Heights kjørebane Jacket. Vi snudde seg og møtte et par fra Chicago. Han arbeider for Serco, meteorologene på flystasjonen. Etter å ha brukt litt tid we samtalen, spurte han oss om vi ville ha en tur til anleggene. Den greske kor brølte ut et rungende "JA". Vi fortalte dem in vi ville bli parkert på rådhuset, ca 100 yards nedover veien. De sa with de ville møte oss der my spouse and i et par timer.
Goose Bay Airport var en gang en av de mest betydningsfulle militære airbases i Nord-Amerika. Den amerikanske bygget en mega-rullebanen, lenge nok til å lande et fly, og en gang ansatt 16.000 personell som en SAC basen frem til 1991. my spouse and i 1980-årene en av romferger som brukes rullebanen intended for en landingsstripe. Vi ble eskortert til værvarsling tårnet og gitt en kokk tur til anleggene. Anlegget er delt inn my partner and i tre seksjoner ,: observasjon, militær briefing, og prognoser. De er ansvarlige intended for været observasjon og rapportering av en 240 K diameter område, på størrelse med New England minus Maine. Vi klarte ikke å gå opp my partner and i den tilstøtende luften tårnet. RAF, britiske Royal Air Force, hadde planer om å starte lavtflyvende manøvrer my partner and i et par minutter. Vi hadde gått glipp av get off av en amerikansk AWACS fly et par timer siden. Vi gikk ut på dekk og så på mens Tornado jagerfly tok av fra rullebanen, etterbrennere på og en tordnende brøl we kjølvannet; en ganske spennende skue. Mellom carry offs en RCMP jet landet og takset foran oss. Andre mindre kommersielle fly også delte rullebanen. Med andre ord, er Goose Bay et pulserende levende vesen. Også ved hjelp av fasiliteter er det tyske Air The strain (Luftwafte) og Canada fem Wing. Treningen er svært miljøvennlig, tar hensyn til retailer flokker av villrein og annet dyreliv når de planlegger treningsoppdrag.
No comments:
Post a Comment